Életközeli élmények

Lélekhíd

Lélekhíd

Amikor a világot akarod megmenteni

2017. augusztus 17. - FittAnyu

Rengeteg lelkes emberrel találkoztam az életem során, akik hatalmas energiával vetették bele magukat valamibe, amiben hittek. Őszintén, tiszta szívből. Aztán amikor falakba ütköztek, visszautasításokat kaptak, a világ megmentésébe vetett hitük megrogyott, és az elhatározásukat felőrölte a szélmalomharc. 

Azért lettem edző, mert olyasmit tudtam, amire úgy tekintettem, mint egy kincsre. Meggyógyítottam magam és azt gondoltam, ezt a tudást nem tarthatom meg magamnak, ezt oda kell adnom másoknak is. Tűz lobogott bennem. Gyere világ, mondtam, itt a varázspálcám, és készen állok, hogy megmentselek. Hamarosan aztán rájöttem, hogy ezt nem mindenki akarja, ahogy nem mindenki vágyik arra sem, hogy ezt pont én tegyem vele. Talán, ha jobban tudnám kifejezni magam, gondoltam. De még mindig a 'nemekre' fókuszáltam. Egészen addig, míg meg nem értettem, hogy vannak emberek, akik egyszerűen nem akarják megnyitni az elméjüket és a szívüket a változásnak, a változtatásnak. Mert ez felelősség. Azzal is jár, hogy bele kell néznem magamba. És akkor megláthatom a hibáimat, a tévedéseimet, a legmélyebben elrejtett félelmeimet, fájdalmaimat. Hiszen ezt tettem, amikor lemerültem lelkem legsötétebb bugyraiba, és hagytam az egomat fedezék nélkül, hogy védtelenül állja az ütéseket. Míg végül széthullott, darabokra tört az az énkép, amibe addig olyan természetességgel kapaszkodtam. Amiről azt hittem, hogy én vagyok, arról kiderült, hogy csak egy maszk, ami mögé el lehetett bújni, ha úgy hozta a helyzet. Nem nyíltan visszavonulni, alattomos módon, sunnyogva meglapulni. 

A fejlődés azt kívánja, hogy ezt megtegyük. De nem mindenki akar igazán fejlődni. Akar, de a munka részét már nem vállalja hozzá. Mindig könnyebb okot találni rá, hogy miért nem sikerül valami, mint felvállalni a felelősségünket, felgyűrni az ingujjat és ellapátolni az akadályokat. Amikor beszélgetsz valakivel és észreveszed, hogy a beszélgetőtársad csak egy olyan kalaptartón bólogató kiskutyát lát benned, aki megerősíti abban, hogy teljesen rendben van, hogy fáj a dereka, az izületei, hogy nem tudja leadni a túlsúlyát, lerakni az italt, a cigit, lezárni a romboló kapcsolatát, hogy annyira elfoglalt, hogy nem fér bele az életébe a sport, egy tanfolyam, egy könyv elolvasása, akkor hiába is keresel érveket. Aki a problémáját törődésmágnesnek használja vagy arra, hogy igazolást nyerjen általa a tézise, miszerint a világ egy rossz hely, ahol csak rossz dolgok történnek, ezért fölösleges is bármit tennünk, az nem azért fordul hozzád, hogy megoldást találjon. Régebben azt gondoltam, a felelősségünk megállítani azt, akit látunk a vesztébe rohanni. Ma már tudom, akarata ellenére senkire nem tudunk hatni. Tudunk informálni, példát mutatni, szeretni és olyan nyitott kapu lenni, amin besétálhat, akinek szüksége van ránk, de a döntést mindenkinek szabad akaratából kell meghoznia, hogy továbbmegy vagy sem. Nem attól változunk, hogy azt halljuk, hogy kellene, hanem attól, hogy elhatározzuk és beleállunk a döntésünkbe. Attól, hogy elköteleződünk. Még ha nehéz is. Mert minden nehéz, mielőtt könnyű lenne.

Hiszem, hogy az a dolgom, ha már megtaláltam a fényt, ne engedjem, hogy kialudjon. De először magunkban kell azt táplálnunk. És ez nagyon, nagyon munkás dolog. És közben nem áll sorfalat az ünneplő tömeg, hogy a vállára emelve dicshimnuszban zengje a neved. Meg kell tanulnunk az apró eredményeket is észrevennünk. A pici sikereket is értékelnünk. Szeretni az utat, amin járunk, a göröngyeivel és a porával együtt. Mert ez a föld az, ami virágot is terem. És a jó kertész tudja ezt.

 hortenzia.jpg

Tetszett az írás? Köszönöm Neked, ha lájkolod és megosztod.

A bejegyzés trackback címe:

https://lelekhid.blog.hu/api/trackback/id/tr1512757260

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása